Αναλυτικά Προγράμματα Γλώσσας και Μαθηματικών για μαθητές με βαριά νοητική ανεπάρκεια/πολλαπλές ειδικές ανάγκες

Δύο από τις “ανεπάρκειες” της ειδικής αγωγής στη χώρας μας είναι: (α) η έλλειψη συστηματικής αξιολόγησης των μαθητών με βάση την εμπειρία αλλά και την επιστημονική γνώση, και (β) ολοκληρωμένα παραδείγματα αναλυτικών προγραμμάτων.

Σε άλλες εργασίες καταθέσαμε τις απόψεις μας σχετικά με τις διαδικασίες και τα μέσα για την αξιολόγηση μαθητών προβλήματα όρασης, αυτισμό, δυσλεξία. Η παρούσα εργασία επιμελείται το αναλυτικό πρόγραμμα της γλώσσας (προφορικός και γραπτός λόγος) του Orchard School (Αγγλία), ειδικό σχολείο για μαθητές με βαριά νοητική ανεπάρκεια/πολλαπλές ανάγκες, σχολείο στο οποίο εργάστηκα.

Η εμπειρική προσέγγιση στην εκπαίδευση μπορεί εν μέρει να αναδεικνύει θετικά αποτελέσματα, ωστόσο μετά από ένα χρονικό διάστημα δεν είναι άγνωστη η σύγχυση, η κόπωση, οι άχρηστες επαναλήψεις, η απογοήτευση και οι ματαιώσεις που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί. Σχεδόν μέχρι σήμερα οι προσπάθειες αναλυτικών προγραμμάτων ειδικής αγωγής ήταν ελλείπεις ή αποσπασματικές όπως ήταν οι αντίστοιχοι Νόμοι και τα Διατάγματα, το Δελτίο Πληροφοριών Ειδικής Αγωγής, οι Δραστηριότητες Μαθησιακής Ετοιμότητας. Ένα σύγχρονο αναλυτικό πρόγραμμα ειδικής αγωγής διαμορφώνεται στα πλαίσια των γενικών Αναλυτικών Προγραμμάτων του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού κτλ., και τώρα του νέου Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Σπουδών και των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων διαφοροποιημένων για κάθε ομάδα μαθητών.

Όμως ακόμη και η ύπαρξη των νέων αναλυτικών προγραμμάτων – στην συγκρότηση των οποίων εργάστηκα ως αξιολογητής για τα αναλυτικά προγράμματα μαθητών με προβλήματα όρασης και νοητική ανεπάρκεια – δεν αποτελεί πανάκεια. Είναι σημαντική η παρουσίαση εναλλακτικών αναλυτικών προγραμμάτων ανάλογα με το μαθητικό πληθυσμό επιμέρους γεωγραφικών και πολιτισμικών περιοχών ή και επιμέρους σχολικών μονάδων που θα προσαρμόζουν το ευρύτερο αναλυτικό πρόγραμμα και τα ειδικά αναλυτικά προγράμματα στις ανάγκες των δικών τους μαθητών.

To Αναλυτικό Πρόγραμμα Γλώσσας για μαθητές με βαριά νοητική ανεπάρκεια/πολλαπλές ειδικές ανάγκες είναι διαθέσιμο, εδώ.

Το Αναλυτικό Πρόγραμμα Μαθηματικών για μαθητές με βαριά νοητική ανεπάρκεια/πολλαπλές ειδικές ανάγκες είναι διαθέσιμο, εδώ.

Dr Δημήτριος Κουτάντος (M.Ed., P.Hd. ειδικής αγωγής)

Διαβάστε τις Ειδήσεις για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του specialeducation.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:
         

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.