Κατανόηση και διδασκαλία μαθητών με αυτισμό

Όσοι έχουν εργαστεί με παιδιά με αυτισμό, μπορούν να βεβαιώσουν ότι έχει το καθένα τη δική του διακριτή προσωπικότητα, όπως και όλα τα άλλα παιδιά.

Το ότι το σύνολο των συμπεριφορών και χαρακτηριστικών που ονομάζουμε με μία λέξη «αυτισμός» διαπερνά σχεδόν ό,τι σχετίζεται με την κοινωνική αλληλεπίδραση – κοινωνικοποίησή τους, τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και το λόγο τους, δε σημαίνει ότι δεν έχουν ταλέντα και συγκεκριμένα ενδιαφέροντα. Μάλιστα, η αγάπη για μία δραστηριότητα ή ομάδα δραστηριοτήτων μπορεί να κρατήσει ακόμη και χρόνια. (Στη σχετική ορολογία οι ιδιαίτερες αυτές κλίσεις και ενδιαφέροντα ονομάζονται «νησίδες ενδιαφερόντων»).

Έτσι, συχνά συναντάμε παιδιά με ταλέντα απίστευτα και για την πραγματική και για τη νοητική τους ηλικία (π.χ. ένας μαθητής με φωτογραφική μνήμη που ξεπερνά και αυτή ατόμων με υψηλή ευφυΐα, παρότι στις δοκιμασίες ευφυΐας οι επιδόσεις του είναι εξαιρετικά χαμηλές).

  • Το άρθρο είναι διαθέσιμο, εδώ.

Διονύσης Στεργιούλας, Ειδικός Παιδαγωγός

Διαβάστε τις Ειδήσεις για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του specialeducation.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:
         

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.