Ζ. Μακρή: Το πρόβλημα της επιλεκτικής αλαλίας δεν είναι τόσο σπάνιο όσο φανταζόμαστε

Στο πρόβλημα της επιλεκτικής αλαλίας που δεν έχει απασχολήσει ιδιαίτερα τη σχολική κοινότητα, αν και εντοπίζεται σε αρκετούς μαθητές, αναφέρθηκε στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας κα Ζέττα Μακρή.

Για το θέμα αυτό, έγινε συζήτηση στη Βουλή ανάμεσα στην υφυπουργό παιδείας  και τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ κ.  Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλο που έθεσε σχετική ερώτηση.

Όπως είπε η κ. Μακρή, το πρόβλημα αυτό φαίνεται ότι ίσως δεν είναι τόσο σπάνιο όσο φανταζόμαστε και απάντησε ότι τα παιδιά που το εμφανίζουν εντάσσονται και εδώ στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, ακολουθούνται δε κι εδώ οι ίδιες διαδικασίες.

Η υφυπουργός Παιδείας στην ομιλία της υπογράμμισε τα εξής:

Όλα τα εργαλεία τα ιατρικά, όλα τα εργαλεία αντιμετώπισης τέτοιων περιπτώσεων, οι οποίες είναι ίσως και πρωτόγονες, ίσως και τώρα διευρύνονται, δεν τις ξέραμε στο παρελθόν, δεν τις ανιχνεύαμε, δεν τις αναδεικνύαμε -δεν είμαι σε θέση να πω για ποιον λόγο- ίσως και να μην υπήρχαν, σε κάθε περίπτωση η υποστήριξη γίνεται με τον ίδιο τρόπο που γίνεται η ένταξη και η συμπερίληψη όλων των μαθητών με τη διεπιστημονική επιτροπή που υπάρχει στα σχολεία, με τον σύμβουλο της εκπαίδευσης, με τα ΚΕΔΑΣΥ τα οποία κάνουν τις ανάλογες αξιολογήσεις, εκδίδουν την έκθεση, καταρτίζουν και σχεδιάζουν ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης, συμμετέχει ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός εκτός από τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής των κλάδων φιλολόγων, μαθηματικών ή φυσικών επιστημών, διαπιστώνεται το είδος και ο βαθμός της ψυχοκοινωνικής δυσκολίας, οι κλίσεις, τα ενδιαφέροντα, πιθανές μαθησιακές δυσκολίες, το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, η αλλαγή του σχολικού πλαισίου και, όπως σας είπα, καταρτίζεται και ένα πρόγραμμα εξειδικευμένο το οποίο υποστηρίζεται από ένα κατάλληλα στελεχωμένο τμήμα ένταξης.

Για την επιλεκτική αλαλία ισχύει ό,τι ισχύει για την ειδική εκπαίδευση. Θα σας πω ότι εγώ δεν είμαι ιατρός, οπότε δεν έχω την ευκολία να σχολιάσω και να εκφράσω την άποψή μου, αλλά σας βεβαιώνω ότι είναι κάτι το οποίο θα το λάβουμε σοβαρώς υπόψη.  Οιαδήποτε υπόδειξη, οιοσδήποτε τρόπος αντιμετώπισης μιας περίπτωσης η οποία αντιμετωπίζεται, φαίνεται, με επιτυχία στο εξωτερικό εννοείται θα ληφθεί υπόψη και από την ελληνική πολιτεία.

Σε κάθε περίπτωση η συμπεριληπτική εκπαίδευση, η συμπεριληπτική αγωγή είναι στις προτεραιότητες. Ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών και μαθητριών τους οποίους αφορά, ανεξάρτητα από τη βαρύτητα ή όχι η ευθύνη της πολιτείας είναι να παρέχει τα καλύτερα δυνατά όπλα. Μέχρι τώρα όμως συμπεριλαμβάνεται και η επιλεκτική αλαλία με την παρατήρηση   ότι δεν είναι τόσο συχνή. Μακάρι να εξαλειφθεί.

Όλες οι Ειδήσεις και τα Τελευταία Νέα για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στο specialeducation.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:
         

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε. – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.