Η εκπαιδευτική ένταξη των Κωφών Βαρήκοων στην Ελλάδα

Το παρόν άρθρο πραγματεύεται το θέμα της εκπαιδευτικής ένταξης των κωφών και βαρήκοων ατόμων στη γενική εκπαίδευση.

Αρχικά, γίνεται λόγος για την αποσαφήνιση του όρου παιδαγωγική της ένταξης και ο διαχωρισμός της από την παιδαγωγική της ενσωμάτωσης. Επίσης, γίνεται πλήρης ανάλυση των όρων ένταξη και ενσωμάτωση, μέσα από τις απόψεις που διατυπώνουν Έλληνες και ξένοι ερευνητές.

Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στα πιο συνηθισμένα μοντέλα ένταξης, σε θεωρητικό επίπεδο, καθώς και παρουσιάζεται δείγμα ερευνών που πραγματοποιήθηκαν πάνω σε αυτά τα μοντέλα. Επιπλέον, αναφέρονται στοιχεία τα οποία έχουν προκύψει από έρευνες που έχουν υλοποιηθεί πάνω στην ένταξη κωφών και βαρήκοων μαθητών σε γενικό σχολείο, αλλά και στις επιπτώσεις αυτής της ένταξης.

Τέλος, σκιαγραφείται το προφίλ των εκπαιδευτικών, καθώς και η στάση τους απέναντι στο μείζον θέμα της ισότιμης ένταξης των κωφών και βαρήκοων παιδιών στα τυπικά σχολεία.

  • Το άρθρο είναι διαθέσιμο, εδώ.

Κώστας Μαντζίκος, Επί πτυχίω φοιτητής Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Αφροδίτη Κατσάρη, Πτυχιούχος εκπαιδευτικός Θεολογίας και Ειδικής Αγωγής- Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Διαβάστε τις Ειδήσεις για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του specialeducation.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:
         

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.