ΚΕΔΑΣΥ: Αξιολόγηση μαθητών έως Α’ Λυκείου

Tα ΚΕΔΑΣΥ θα αξιολογούν μαθητές που φοιτούν έως και την Α’ τάξη όλων των τύπων Λυκείου και δεν έχουν συμπληρώσει το δέκατο όγδοο έτος της ηλικίας τους. 

Μαθητές που, έως το δέκατο όγδοο έτος, έχουν αξιολογηθεί από το ΚΕΔΑΣΥ ως μαθητές με αναπηρία ή ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εμπίπτουν στην αρμοδιότητα ΚΕΔΑΣΥ για την έκδοση αξιολογικών εκθέσεων που αφορούν στη φοίτηση σε εκπαιδευτικές δομές. Ως μόνη προϋπόθεση ορίζεται να μην έχουν υπερβεί το τριακοστό έτος της ηλικίας τους.

H αξιολόγηση

Η αξιολόγηση των μαθητών θα γίνεται από διεπιστημονική ομάδα, που θα αποτελείται από έναν εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης(Ε.Α.Ε.) πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ02 Φιλολόγων ή ΠΕ03 Μαθηματικών ή ΠΕ04 Φυσικών Επιστημών, έναν Ψυχολόγο ΠΕ23 και έναν Κοινωνικό Λειτουργό ΠΕ30.

Στη διεπιστημονική ομάδα καλούνται και μέλη οποιουδήποτε κλάδου του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.), καθώς και εκπαιδευτικοί Ε.Α.Ε., κατά περίπτωση, η συνδρομή των οποίων κρίνεται απαραίτητη για την έκδοση της σχετικής αξιολογικής έκθεσης, οι οποίοι υπηρετούν στο οικείο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή σε άλλο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τα πρόσωπα που συμμετέχουν ως μέλη της διεπιστημονικής ομάδας και συνυπογράφουν τη σχετική αξιολογική έκθεση.

Επιπλέον, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Προϊσταμένου του ΚΕΔΑΣΥ, θα διατίθεται προσωπικό από μέλη του ΕΕΠ και εκπαιδευτικούς τους ΕΑΕ που υπηρετούν σε άλλο ΚΕΔΑΣΥ.

Να αναφέρουμε πως η εισήγηση του Προϊσταμένου του ΚΕΔΑΣΥ εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της διεπιστημονικής ομάδας του κέντρου.

Πώς θα συνταχθεί η αξιολογική έκθεση από το ΚΕΔΑΣΥ

Αφού ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των μαθητών από την διεπιστημονική ομάδα, θα συνταχθεί η αξιολογική έκθεση. Εκεί, προσδιορίζονται και περιγράφονται το είδος των εκπαιδευτικών αναγκών ή των μαθησιακών ή ψυχοκοινωνικού τύπου δυσκολιών του μαθητή, οι κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του, καθώς και οι πιθανοί φραγμοί στη μάθηση που προκύπτουν από το σχολικό περιβάλλον.

Παράλληλα, προσδιορίζεται το κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο ένταξης και φοίτησης, η αλλαγή σχολικού πλαισίου, όποτε κρίνεται σκόπιμη, η αναγκαία ψυχοπαιδαγωγική και διδακτική υποστήριξη, καθώς και τα απαραίτητα τεχνικά βοηθήματα και εκπαιδευτικά υλικά που διευκολύνουν την εκπαίδευση και την επικοινωνία του μαθητή.

Η αξιολογική έκθεση συνοδεύεται από πλαίσιο Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.), το οποίο περιλαμβάνει βασικούς άξονες και γενικές υποδείξεις.

Από ποιους διαμορφώνεται το ΕΠΕ – Αντίγραφα των αξιολογικών εκθέσεων στους γονείς

Η διαμόρφωση των βασικών αξόνων του ΕΠΕ γίνεται με την απόλυτη συνεργασία της Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ), τους γονείς/κηδεμόνες του μαθητή με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στο νομοσχέδιο αναφέρεται πως είναι δυνατό να γίνει και με τον ίδιο τον μαθητή όπου καθίσταται δυνατόν.

Η αξιολογική έκθεση και οι βασικοί άξονες του ΕΠΕ παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες και κοινοποιούνται μέσω εμπιστευτικής αλληλογραφίας στην σχολική μονάδα του εκάστοτε μαθητή.

Με μόνη την εισήγηση της Ε.Δ.Υ. ή του συλλόγου διδασκόντων, η οποία υποβάλλεται μετά από γνώμη του Συμβούλου Εκπαίδευσης Ε.Α.Ε., ο οποίος έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας για την ενταξιακή εκπαίδευση ή, εάν δεν υφίσταται, του Συμβούλου Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας και μέχρι την έκδοση της αξιολογικής έκθεσης από το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., οι μαθητές μπορούν να υποστηρίζονται στα Τμήματα Ένταξης με τη συναίνεση των γονέων ή κηδεμόνων.

Σημαντικό προς αναφορά είναι πως δίνεται τα ΚΕΔΑΣΥ υποχρεούνται να εκδίδουν τις αξιολογικές εκθέσεις εντός 60 ημέρων από την υποβολή της αίτησης. Στην περίπτωση που ζητηθεί παράταση, για αντικειμενικούς λόγους, αποφασίζει η Ολομέλεια της ΚΕΔΑΣΥ με ειδικώς αιτιολογημένη απόφαση της.

Σύμφωνα με το Άρθρο 4 του νομοσχεδίου, οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν με αίτησή τους προς το ΚΕΔΑΣΥ να λαμβάνουν αντίγραφα των αξιολογικών εκθέσεων και των εισηγήσεων όλων των μελών της διεπιστημονικής ομάδας, καθώς και αυτών που καλούνται να συμμετάσχουν σε αυτήν.

Μόνιμη ισχύς των αξιολογικών εκθέσεων – Αποφάσεις για κατάλληλο πλαίσιο στήριξης του μαθητή

Αν δεν ορίζεται άλλως, οι αξιολογικές εκθέσεις των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., των Ι.Π.Δ. Κέντρων και των Κέντρων Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων έχουν μόνιμη ισχύ.

Οι αποφάσεις για κατάλληλο πλαίσιο στήριξης, παράλληλη στήριξη, κατ’ οίκον διδασκαλία, όπου απαιτείται εξειδίκευση ειδικής αγωγής και παροχή Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) επανακαθορίζονται σε χρονικά διαστήματα που προσδιορίζονται υποχρεωτικά στην αξιολογική έκθεση του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Το χρονικό διάστημα ισχύος της αξιολογικής έκθεσης του δεύτερου εδαφίου δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τρία σχολικά έτη.

Διαβάστε τις Ειδήσεις για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του specialeducation.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:
         

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.